New to site?


Login

Lost password? (X)

Already have an account?


Signup

(X)

Blog

Sneaker kultura – vezani za tenisice od 1980-ih

01
Apr 2019
Tenisice - ta blažena obuća u kojoj se tvoje noge osjećaju prirodno i nesputano. 

U 21. stoljeću društveno su prihvaćene u svim prilikama, jer toliko je modela da ne postoji životni ‘event’ u kojemu su one neželjene. 

No ako mislite da je posjedovanje nekoliko pari tenisica dovoljno da se nazovete sneakerheadom, morat ćemo napraviti reality check i reći - ni blizu!


Sneaker kultura nije dijete Interneta ni društvenih mreža (iako ovdje proživljava svoj buntovni i avanturistički pubertet). 

Usko je povezana s dva druga društvena fenomena i s njima je paralelno rasla. Sedamdesetih i osamdesetih godina jedan je sport i jedan pravac u glazbi pomutio razum mlađarije, a time i otvorio put tenisicama da postanu izbor broj 1 kada je u pitanju obuća. Košarka i hip hop kultura pokrenuli su ono što će se rapidnom brzinom pretvoriti u urbanu kulturu, kulturu kulerstva i kulturu življenja koja se ne može kupiti - može se samo živjeti. Autentično, slobodno i nepretenciozno.


U samom startu dva su brenda zauzela svoje startne pozicije i diktirala rast i kretanje sneaker kulture - novi modeli adidasa ili Nike tenisica bili su iščekivani s istom euforijom kao što je to danas s novim modelima raznih tehnoloških novotarija, a još i danas, posjedovati novi ili rijedak model tenisica u zajednici sneakerheadova znači prestiž i potvrdu statusa. 


Nije trebalo dugo da i modna industrija prihvati tenisice i dopusti im da zagaze na modne piste svjetskih meka stila i glamura. Ulaskom u svijet mode tenisice su postale element jednakosti i elitizma istovremeno. Neki tvrde da je sneaker kultura čak uspjela u tome da demokratizira modnu industriju i učini je dostupnijom širim masama. 

Sneaker elitu predvode Michael Jordan (i njegov kultni Nike model Air Jordan čija potpisana verzija trenutno na eBayu postiže cijenu od 150 tisuća kuna) i Kanye West čiji je Yeezy model adidas tenisica prošle godine bio jedan od najtraženijih u svijetu. 



Rihanna se može pohvaliti svojom Puma Fenty kolekcijom, a Selena Gomez također je njihova ambasadorica. 

Tenisice su se, za razliku od mnogih drugih svakodnevnih predmeta, oduprijele svrstavanju na jednu stranu i ostale jednako voljene i tražene i u urbanim svakodnevnim životima. Mogli bismo čak reći i da je svjetska elita povećala popularnost tenisica i uspjela u tom naumu da ih demokratizira i učini dostupnima svima. 


Među sneakerheadovima može se nalaziti svatko - od učenika i studenata, preko sveučilišnih profesora, glazbenika, frizera i vozača kamiona, do penzionera, roditelja, pa čak i klinaca koji će u tenisicama napraviti svoje prve korake. Neki od njih posjeduju zavidne kolekcije koje, u slučaju da se među njima nalaze i rariteti, svojom vrijednošću premašuju i nekretnine. 



Sneakeroom stoga nije samo festival tenisica - to je festival života kojeg živite svaki dan kada na izlasku iz svog doma obujete svoj par tenisica. 

Related Posts